Massa kul på gång :D

Med lite Green Day - Basket Case i bakgrunden sätter jag mig insvept i min gråa filt för att uppdatera er om min vecka..

Den började med en dag hemma (tror jag det var???) Sedan blev det tisdag och då var vi till Tigréns möbler som öppnat nytt i Sandviken.. Kollade runt på soffor och annat kraffs som stog uppradat längs väggarna.. Hittade en vacker soffa med hälften tyg hälften skin, men med tanke på våra påpälsade husdjur med sylvassa klor så fungerar inte den kombinationen.. Vi letade vidare..
Onsdag - Vi åker till "riktiga" Tigréns möbler i Hofors (why?) Och som tur är har vi fått barnvakt så vårat hjärta Hugo är hos mormor under de 3 timmarna vi spenderar i Hofors med omnejd... Vi springer trappa upp och ner och går från rum till rum i en lokal lika stor som Göransson arena, typ.. Till slut kommer vi till sista våningen av tre, den minsta, tack för det, där vi hittar en kanon soffa! 310 lång och har två divan delar, som den här..



Men vi inser så fort vi kommer hem att hela vårat vardagsrum är ca 400 brett, så denna soffa är bara att glömma... Igår, alltså Torsdag, tillbringade vi en massa tid också på Lindholms möbler i Gävle... Soffan här ovan är tagen från deras hemsida, och om du tar bort den vänstra divanen och färgar om soffan svart, så kommer våran soffa att se ut, den vi ska beställa imån alltså :) Sedan i typ April får vi väl hem den.. SUCK!

Jaja nog om soffan..
Vi ska även köpa ett nytt vardagsrumsbord har ett sånt här (nästan lika som på bilden nedan) i dag.. TILL SALU om någon är intresserad???? :)



Ja nog om det med... Vi var in en sväng igår på Mio efter vi soff shoppat på Lindholms... Och vi hittade en tv bänk, två hyllor för dvd filmer och en platta typ som man sätter på väggen där tvn sitter på, skit snyggt! Dock har det kostat ca 20 lax.. Inte sånt man har råd med så här i vardagslivet liksom.. 
MEN! :D När vi gick in på fyndavdelningen på Mio igår så, tadaaa! Där fanns det! ca 17000 kr billigare!! Öh! Jaa klart som fasen man köper det!!! :D hihi Så såsmåningom kommer vi väl att ha tvn på väggen (som jag har längtat!!) Ska bli gryyymt skönt!

Jaa och i går var även en målare här för att ge oss ett pris på vad det kan kosta att få väggarna (som är ca 5 meter lång) tapetserade, det skulle gå på 7000 vackra kronor... Ish! Jaja.. får ju tillbaka hälften med ROT! Tack för det! :D
Så snart (om ca 3 veckor kanske) Kommer det att tapetas hemma hos oss :D SOM JAG HAR LÄNGTAT!!! Detta planerade vi när vi flyttade in för sisådär lite drygt ett år sedan..
Ja och sen ska vi göra om trappen också, nu är det, usch! Plastmatta som ser  ut som kork.. jo det är sant!! :( Den ska bort och ersättas med filt på trappstegen sedan skall det målas vitt och på med eklister! MM i like!

Ja det var den lilla uppdateringen det... Mycket blev det.. men de är ju så när de händer mycket i kring en...

Och jag har inte nämnt ett enda ord.. jo ett kanske, om vår älskling H :) Han fick bada med mig i duschen idag hihi Han plaskade på som bara sjutton och lekte med duschslangen :) Han behövde verkligen bada :p Blev ju inget i söndags för han va ju sjuk då :( usch usch!

Och tidigare idag var vi hos Therese och Mille och grillade korv med Martina, Vilma, Mia och Wilgot också :) MYS! Njöt av solen och snålblåsten! Haha!


Måste bara berätta en rolig, fast inte så bra sak som hände Hugo idag :p Han låg och "luftade" lite, utan blöja alltså, och rullade i väg på köksgolvet och for utanför täcket han låg på.. och tror du inte att han kissar på golvet då??? Där den största springan är såklart! Så allt piss åkte ju ner i golvet, kommer bli fin fuktskada där sen :( Jag torkade allt vad jag hade.. men det går ju så fort för vatten/piss att tränga sig ner i golv och annat också för den delen..

Fy fasen jag har förresten sett en sjuuuukt söööööt film nyss, tipsar om den!!! The Proposal! SÅ SÖT! SEEEEEE!! Sen kan ja tipsa om en bra låt också, sjukt gammal men sjuuukt bra :D Offspring Walla Walla :D



GODNATT!

Slänger in några kort från olika tillfällen innan jag säger godnatt... svårt att hänga med att blogga när de händer så mycket hela tiden :p haha!


Hugo och Mille idag



Goa grabbar i solen



MM grillat är GOTT!



Sötnosen har skjorta på pappas 26 årsdag :D



.. Så här kan man ju också sova i vagnen eller hur? :)



Bebishög på rad :)



Hopp hopp :) Lätt att ta kort.. japp!



Hugo tokar sig :)



Jag kan sitta själv! :)




Avslutar med denna bild!

I mitt härta bor ni!



Godnatt igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0