Dålig på det här

Ja nu har jag blivit dålig på det här med att blogga.. :p Har ju så mycket för mig, konstigt nog.. Gör egentligen inte så mycket, men ja tiden går fort när man har en liten bebis.. Tyckte alltid det lät så konstigt när jag hörde andra mammor som sa så, hur kan det vara så tänkte jag, dom måste ljuga eller nåt.. men näe det är sant.. jag förstår först nu.. Ska man iväg på morgonen vid 9 tiden måste man gå upp senast 7 för att hinna byta 2-3 blöjor, sätta på bebisen kläder, ge bebisen mat ett antal ggr innan den är nöjd, sedan fixa sig själv.. Sen när man är redo att åka så bajsar bebisen så du måste byta blöja.. eller så kissar den på dina kläder under blöjbytet så du måste byta kläder och då du blir sen.. ja usch det är konstigt men det är faktiskt så, tiden bara försvinner..

Jag hade en massa saker jag sa att jag aldrig skulle göra när jag blev mamma.. men.. nu är jag där, och gör dom där sakerna jag aldrig skulle göra.. det måste vara så att det faller in naturligt när man får en liten skatt att rå om.. nånslags modersinstinkt.. så fort den lilla skriker är man där och tittar och tar upp och tröstar..man vill inte att bebisen ska ligga och vara ledsen, det vill väl ingen.. man är skitnojig och kollar flera gånger om han andas eller ej.. Och man får nästan mordiska tankar när någon släkting, som man inte gillar, kommer och sliter han ur armarna på dig...

Det är konstigt detta med en liten bebis i familjen :) Helt underbart är det :)

Igår var vi på öppna förskolan för första gången, Hugo är ju 6 veckor och 3 dagar idag och han var nog yngst bland alla barn där igår :p hehe Men han var med och somnade inte förrän vi gick därifrån, det tyckte jag han gjorde bra :)

Ikväll blir det lite mat hos "farmor" och på tisdag ska vi till Bvc igen, då ska han undersökas av läkare, rutingrej dom gör antar jag.. mätas och vägas också :D Sist vägde han 4480 och var 54,5 lång, borde väl blivit närmare 56cm nu eftersom han kan ha den storleken :)

Ha en trevlig helg så hörs vi när jag har TID...... :s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0